Een gezond en gelukkig 2023!

vrijdag 30 december 2022

De laatste dagen van het jaar kenmerken zich altijd door gezelligheid in de huiselijke kring, met als hoogtepunt de overgang van oud naar nieuw. Een oliebol in de hand en wellicht een glaasje om met elkaar te proosten, en in Soest ook dit jaar zonder
vuurwerk. Althans… wij horen bij de twaalf gemeentes die een vuurwerkverbod hebben ingesteld. Hopelijk volgt volgend jaar de rest van Nederland, zodat er echt sprake is van een schonere en diervriendelijkere jaarwisseling!

Afgelopen jaar kenmerkte zich door situaties die niemand eerder heeft meegemaakt. De afschuwelijke oorlog in Oekraïne, de klimaatcrisis, de (hopelijk) naweeën van corona, ellende op de woningmarkt en een steeds hogere inflatie. Wat lijken de relatief zorgeloze tijden soms toch ver weg. U en ik worden geconfronteerd met steeds hogere kosten van ons levensonderhoud. 2023 zal voor iedereen een jaar worden met uitdagingen. Het ‘gewone’ leven weer oppakken wordt lastig, alle eerdergenoemde omstandigheden zullen van iedereen het nodige aanpassingsvermogen vragen.

Als fractie hebben én voelen wij de verantwoordelijkheid om bij ieder besluit dat er in de gemeenteraad wordt genomen, ons heel goed af te vragen of dit in belang is van onze inwoners en vooral ook voor de mensen die het financieel of anderszins zwaar hebben.

Wij wensen iedereen een goede jaarwisseling en een gezond 2023!
De fractie van GGS