Stem Lijst 1: Aukje Treep - van Hoeckel

dinsdag 15 maart 2022

Groen - Gezond - Sociaal

Namens GGS heb ik de afgelopen vier jaar als wethouder in het college gezeten en de omgevingsvisie van de gemeente Soest in samenspraak met inwoners gestalte gegeven - met de Dalwegvisie als onderdeel. De komende raadsperiode hoop ik deze visie verder uit te kunnen werken tot concrete plannen.

Ik realiseer me dat een groene en gezonde leefomgeving niet vanzelfsprekend is. Die moet je behouden en er zorg voor dragen, zodat ook toekomstige generaties kunnen wonen in een groen en gezond dorp met goede voorzieningen. Met ruimte voor lokaal ondernemerschap en volop recreatiemogelijkheden in een prachtige natuurlijke omgeving.

Soest is prachtig! Elke dag ben ik blij hier te wonen én werken, het is mijn thuis. Namens GGS span ik me sinds 2018 dagelijks met veel plezier in als wethouder om bij te dragen aan een groen, gezond en sociaal Soest. Waar iedereen fijn kan wonen, werken en recreëren.

Achtergrond

Sinds 2006 woon ik samen met mijn man en twee kinderen met veel plezier in Soest. Ik geniet van de prachtige natuur in de directe omgeving, de kleine verborgen pareltjes die ik al wandelend en fietsend nog steeds ontdek, een diversiteit aan landschappen, de duinen, hei en bos op loopafstand en het polderlandschap van de Eem aan de andere kant.

Maar, behoud en versterken van groen gaat niet vanzelf, dat is hard werken! Net als het levendig houden van onze dorpen, het realiseren van voldoende woningen en versterken van de lokale economie. Als landschapsarchitect van origine komt daarbij mijn kennis en kunde goed van pas in de opgaven voor Soest en Soesterberg.

Waarom GGS

GGS weet idealen te vertalen in de praktijk. Daarbij wordt consequent de keuze voor duurzaamheid gemaakt. Hoe de gemeente een beetje mooier en beter te maken? Zowel ruimtelijk als sociaal. GGS houdt niet alleen rekening met mensen van nu maar ook met generaties na ons, met de natuur, het milieu en dierenwelzijn. Dit alles sluit helemaal aan bij mijn visie, hoe ik wil leven en mijn keuzes daarbij maak.

Stem 16 maart nr 2. Aukje Treep - GGS lijst 1

Deze week belanden in alle Soester brievenbussen de GGS biljetten in bundels van drie. Eén van de drie biljetten is van de kandidaat bij jou uit de buurt.