Stem Lijst 1: Cees Paul

vrijdag 11 maart 2022

We hebben het over de achtertuin van ons allemaal

Ik dacht dat ik Soest wel kende. Toch heb ik de afgelopen 8 jaar veel bijgeleerd, eerst als fractie-assistent en de laatste vier jaar als raadslid. Over het bestuur, de indeling, de bedrijven en inwoners van onze mooie gemeente. Binnen de fractie, in de raad en daarbuiten heb ik me van harte ingezet voor een Groen, Gezond en Sociaal Soest. Naast aandacht voor het groen in brede zin besteed ik met name aandacht aan financiën en cultuur. Voor de gezonde ontwikkeling van zowel het individu als de sociale samenhang zijn deze zaken onmisbaar.

Achtergrond

In 1968 kwam ik in Soest wonen om mijn vierde verjaardag te vieren en naar school te gaan. Ik ben er opgegroeid. Ik speelde in de duinen en haalde mijn zwemdiploma in het Soester Natuurbad. Na de middelbare school ging ik in Utrecht studeren en bleef er een kwart eeuw hangen. Mijn werk verhuisde van Amsterdam naar Duitsland en ik verhuisde een tijdje mee.

Waarom GGS

In 2012 kwam ik weer in Soest NL wonen en werd actief bij Artishock. Daar ontmoette ik Harry Witte. Ik schreef een tekst voor een verjaardag van Gemeentebelangen Groen Soest en werd later toch nog gevraagd of ik mee wilde doen met de verkiezingen van 2014. Dat deed ik graag.

In Utrecht had ik als verslaggever van de lokale radio de gemeentepolitiek leren kennen. Ik zag dat landelijke verschillen daarin veel minder belangrijk zijn dan liefde en kennis van de omgeving. Je kan het in de gemeentepolitiek eens zijn met een partij waar je niets mee hebt, gewoon omdat die wethouder precies weet over welke boom in welke straat hij spreekt. We hebben het over de achtertuin van ons allemaal.

De afgelopen raadsperiode heb ik met name aandacht besteed aan de gemeentelijke financiën, democratisering en de Soester cultuur. Daarnaast heb ik de afgelopen jaren ik over alle mogelijke onderwerpen bijdragen geredigeerd voor de website van GGS en de social media.

Stem op 16 maart: nr 6. Cees Paul - GGS lijst 1

Zie ook op deze site: Kandidaten 2022.

Deze week belanden in alle Soester brievenbussen de GGS biljetten in bundels van drie. Eén van de drie biljetten is van de kandidaat bij jou uit de buurt.