Betere en vitalere buurten door binnenstedelijk bouwen!

dinsdag 8 februari 2022

Gemeentebelangen Groen Soest is voorstander van binnenstedelijk bouwen, dus van bouwen en verdichten in bestaande buurten mét behoud van groen. GGS ziet voor Soest en Soesterberg goede kansen voor de toekomst. Slim verdichten door renovatie, sloop, nieuwbouw en transformatie van winkels naar woningbouw buiten de winkelgebieden.

Onze visie op woningbouw wordt onderstreept door het onlangs uitgevoerde onderzoek van het College van Rijksadviseurs naar de toename van woningen in bestaande buurten in de afgelopen 15 jaar. Dit onderzoek laat zien dat dit leidt tot verbetering van de kwaliteit van de leefomgeving. En wat blijkt, zowel nieuwe als bestaande inwoners zijn dik tevreden!

Inzetten op kwaliteitsverbetering van bestaande buurten leidt tot meer woningaanbod. Dat is de uitkomst van het onderzoek ‘Verdichtingsverhalen: betere buurten én meer woningen’. “Buurten worden beter, vitaler en leefbaarder. Er zijn meer voorzieningen door het toevoegen van woningen en het groen is sterk verbeterd” stelt Wouter Veldhuis, Rijksadviseur Fysieke Leefomgeving. (Zie het artikel en filmpje in de bovenstaande link)

GGS wil dat iedereen met plezier kan blijven wonen, werken en recreëren in de gemeente Soest.

Met uw steun staan we samen sterk. Stem daarom voor GGS op 16 maart 2022!