Genomineerden voor de Harry Witte Prijs 2021 bekend

vrijdag 14 januari 2022

Gemeentebelangen Groen Soest reikt eens in de twee jaar een prijs uit aan een werk- of actiegroep die succesvol en met veel inzet actievoert in Soest en/of Soesterberg. Voorwaarde is dat deze actie gericht is op het algemeen belang of welzijn van mens, dier of omgeving.

Dit jaar zijn er vier genomineerden. Het was de bedoeling om de prijswinnaar op de nieuwsjaarreceptie van GGS bekend te maken, echter door de beperkende Corona maatregelen kon deze geen doorgang vinden.

Als de beperkingen zijn opgeheven zal z.s.m. een nieuwe bijeenkomt worden georganiseerd. Op deze bijeenkomst zal dan bekend worden gemaakt wie de winnaar is van de 'Harry Witte Prijs 2021'.

De prijs wordt uitgereikt door Harry Witte en de winnaar krijgt de prijs, een geldbedrag en kunstobject gemaakt door Ton Paauw. Ook de genomineerden ontvangen een blijvende herinnering.

De genomineerden van dit jaar zijn in willekeurige volgorde:

• Behoud Soester Hoogveen: maakt zich hard voor het behoud van hoogveen, een gebied waar nu bouwplannen voor bestaan.
  • Stichting Samen voor Soesterberg: actie voor het tot stand brengen van een dorpshuis in Soesterberg.
  • Volkstuinvereniging “Ons Buiten”: heeft zich ingezet tegen zonnepaneelvelden langs de spoorlijn Baarn – Utrecht, grenzend aan de volkstuinen.
  • LTC Soestdijk: geen padelbanen na geluisterd te hebben naar omwonenden.

Soest, 14 januari 2022
Hans de Koing

Hans de Koning

Bestuurslid

Ik ben een geboren en getogen Soester. Na een studie economie ben ik voornamelijk in de financiële sector werkzaam geweest. Ik geniet van Soest en met name de groene omgeving spreekt mij erg aan. Ik voelde mij al lange tijd aangetrokken door de standpunten van Gemeentebelangen Groen Soest. Na mijn pensionering heb ik mij in 2013 aangemeld bij de partij en werd bestuurslid. Een functie die ik met veel plezier bekleed.