Nieuws uit de formatie

vrijdag 20 april 2018

20 april 2018 Onder het motto dat je een broedende kip niet moet storen, realiseren we ons dat het zo wel een beetje stil wordt op deze site. Vandaag komt echter het eerste tussentijds verslag van formateur Wim de Kam.

Nadat Gemeentebelangen Groen Soest (GGS) op 21 maart als grootste partij uit de stembus kwam, ging (in-)formateur Wim de Kam aan het werk. Er zijn heel, inmiddels heel veel gesprekken gevoerd. De formatie is nu, naast GGS, aan de VVD, D66 en CU/SGP. Namens de deelnemende fracties voeren de nummers 1 en 2 van de lijst de onderhandelingen. Voor GGS zijn dat Jan Paauw en Aukje Treep - van Hoeckel. Ook griffier Rien van Vliet woont veel van de besprekingen bij.

Op 10 april kwam Wim de Kam met een eerste advies voor de formatie van een nieuw College. Dat advies valt onder deze link terug te lezen.

Tien dagen later komt Wim de Kam vandaag als formateur met een eerste, tussentijds verslag.

Zoals het zich nu laat aanzien kan een coalitieakkoord in de week van 15 mei gepresenteerd worden. De bespreking en de installatie van de wethouders is dan een week later.

Cees Paul

06 - 83 65 92 65