Jan Paauw nieuwe lijsttrekker en veel nieuwe gezichten bij GGS

woensdag 13 december 2017

Na de ledenvergadering van gisteravond is het officieel: Jan Paauw wordt de lijsttrekker van GGS voor de volgende gemeenteraads verkiezingen op 21 maart 2018. Met gepaste trots presenteren we de eerste 8 kandidaten. Jan Paauw zit inmiddels bijna 12 jaar in de gemeenteraad waar hij zich vooral met sport heeft beziggehouden en zich enorm heeft ingezet voor alle problemen die met sport te maken hebben. Zo was hij degene die ervoor zorgde dat het nog steeds een optie is om een nieuwe sporthal te bouwen op de huidige locatie van Sporthal Beukendal.

De huidige fractie voorzitter Harry Witte heeft zich na 28 jaar teruggetrokken uit de politiek en zal niet meer beschikbaar zijn als lijsttrekker maar zal wel als lijstduwer op de lijst blijven staan.

De eerste acht

Bij de eerste acht op de lijst zijn er maar liefst vier nieuwkomers. Op nummer twee staat Aukje Treep-Van Hoeckel op de lijst. Aukje is landschapsarchitecte en heeft veel ervaring met het inrichten van buitenruimtes zoals woonbuurten, pleinen, parken etc. waardoor ze te maken krijgt met overheden, zoals de gemeente of provincie. Haar deskundigheid en interesse zijn goed te gebruiken bij vraagstukken die te maken hebben met ruimte, natuur, milieu en duurzaamheid. Ook zal ze met haar  ervaring op dit gebied zitting nemen namens GGS in de gemeenteraad van Soest. Op de derde plek is eveneens een nieuwe gezicht Annemarieke Weith-Plomp, werkzaam als chef-redactie bij de Hilversumse Media Compagnie. Als dochter van wijlen wethouder Günther Plomp heeft ze het besturen met de paplepel ingegeven gekregen.

Ook nieuw als vierde op de lijst is Henk Diemers werkzaam bij Connexxion, geboren en getogen in Soest.  Mede oprichter en woordvoerder van de bewoners groep Overhees. Toen de gemeente een sporthal in  de wijk Overhees wilde bouwen heeft hij als woordvoerder van de bewonersgroep zijn stem laten horen. Hij vindt het erg belangrijk  dat de inwoners van de gemeente Soest meer inspraak krijgen, dat er naar ze geluisterd wordt en dat ze al in een vroeg stadium betrokken worden bij alles wat er speelt in de gemeente. Op de vijfde plaats staat Cees Paul, de huidige fractie assistent van GGS. Hij is opgegroeid in Soest, heeft gestudeerd in Utrecht en Amsterdam en woont sinds 5 jaar gewoon weer hier. In de afgelopen periode heeft hij zich voor de fractie GGS vooral beziggehouden met kunst en cultuur.

Oud raadslid uit Soesterberg Yolanda Bonouvrié staat op plaats zes van de kieslijst. Vooral zaken die in Soesterberg spelen hebben haar aandacht waarbij zij er altijd voor gaat om groen en natuur in Soesterberg te verbeteren. De vierde nieuwkomer op de lijst is nummer zeven Tim de Wolf. Hij is audio archeoloog en heeft zijn eigen bedrijf. Hiervoor was hij werkzaam bij het Nederlands instituut voor Beeld en Geluid. In z’n vrije tijd is hij actief bij de paddenwerkgroep om er voor zorgen dat  padden tijdens het seizoen veilig worden overgezet naar hun broedgebieden. Nummer acht op de lijst is oud raadslid en huidig fractie assistent van GGS Roland Wiekamp. Hij studeerde economie in Rotterdam en is werkzaam bij de Rabobank. Hij houdt zich vooral bezig met financiën en economie.

Jammer genoeg verlaat Simone Haenen de partij. Ze gaat samenwonen en verhuizen naar Arnhem waar ze een drukke opdracht heeft geaccepteerd. Haar opgedane kennis en ervaring gaat ze blijvend inzetten voor een mooie samenleving middels haar eigen bedrijf Haenen’s Inspiratie. Met lijst nummer 5 gaat GGS met vier nieuwkomers en een nieuwe lijsttrekker met veel enthousiasme de nieuwe verkiezingen in.