GELUKKIG NIEUWJAAR

donderdag 31 december 2020

Waar gaan wij in 2021 naar toe?

In 2020 beheerste de coronacrisis het dagelijks leven en vrijwel alle agenda’s. Dit jaar zal niemand snel vergeten omdat eigenlijk alles op z’n kop stond. Dit nog los van eventueel persoon leed als het verlies van gezondheid en familieleden of vrienden. De eenzaamheid, de ondernemers die hun zaak ten onder zien gaan, de verenigingen en culturele organisatie die hun activiteiten moesten staken. En de gevolgen die dat heeft op hun inkomen en mogelijk voortbestaan.

Hopelijk kunnen we in 2021 met het vaccin eindelijk de lichtpuntjes gaan zien. Maar de gevolgen van corona zullen ons nog wel even blijven achtervolgen.

Nog los van zoveel andere problemen waar de samenleving voor staat, moeten we als fractie en gemeenteraad blijven functioneren. Wij hopen hartgrondig dat de steeds oplopende tekorten van het sociaal domein eens structureel worden opgelost. Komt die structurele oplossing er niet, dan zal ingrijpen in het voorzieningen niveau de enige oplossing zijn. Dit is iets wat wij als fractie niet voorstaan of willen, omdat ons uitgangspunt blijft dat wie hulp nodig heeft dit moet kunnen krijgen.  Hopelijk gaat de rijksoverheid snel accepteren dat gemeentes financieel in staat moeten worden gesteld om hun taken goed te kunnen uitoefen.

Wij wensen iedereen een goeie jaarwisseling en vooral een gezond 2021.

Namens de fractie van GGS