De Soester in zwaar weer - GGS geeft 4 abonnementen weg

woensdag 1 april 2020

De toekomst van de Soester Courant is in gevaar, zo maakte de krant onlangs zelf bekend. Dit kwam bij Gemeentebelangen Groen Soest (GGS) aan als een bijzonder verontrustend bericht.

BDUmedia, de uitgever van de SoesterCourant, is hard getroffen door de coronacrisis. Het mediabedrijf zag in korte tijd meer dan de helft van de advertentie-inkomsten wegvallen. De toekomst van de SoesterCourant hangt aan een zijden draadje. In Noord-Holland heeft de uitgever al faillissement moeten aanvragen voor 15 lokale huis-aan-huisbladen. BDUmedia geeft meer dan twintig lokale kranten en websites uit. Algemeen directeur Heiko Imelman: ,,In tegenstelling tot wat veel mensen denken doen we dat volledig zonder subsidies. We zijn als bedrijf vooral afhankelijk van adverteerders, die nu zelf ook in zwaar weer verkeren.”

Het is de vraag of het aangekondigde steunpakket van de overheid op tijd komt. ,,Daarom doen we ook nadrukkelijk een beroep op lezers die nog geen abonnee zijn en de laatste weken veel gratis artikelen hebben gelezen over de coronacrisis. Dit is hét moment om ons werk te steunen door een (proef)abonnement te nemen of éénmalig een bedrag te doneren. Met de steun van onze lezers is het mogelijk om de lokale nieuwsvoorziening in Soest in stand te houden,' zei Imelman.

Wij ondersteunen deze oproep van harte. Daarom heeft GGS een advertentie geplaatst en geven we 4 jaarabonnementen weg op de Soester Courant, voor uzelf of voor iemand die een steuntje in de rug kan gebruiken. Mail naar: info@ggs.nu.

Cees Paul

06 - 83 65 92 65