Praat mee over de Omgevingsvisie

vrijdag 4 oktober 2019

Aukje Treep, wethouder namens Gemeentebelangen Groen Soest (GGS), maakte onlangs onderstaand filmpje om de voorbereiding van de Omgevingswet in te leiden. Het belang van deze wet kan nauwelijks worden overdreven. Tientallen oude wetten op het gebied van de fysieke leefomgeving worden erin vernenigd en veranderd. Ook veranderen de regels die de gang van zaken tussen gemeenteraad, bestuur, bewoners en ontwikkelaars regelen. De moeite waard dus om je in te verdiepen.

Wethouder Aukje Treep vertelt wat de omgevingsvisie betekend voor Soest en Soesterberg.

"Wat voor gemeente willen we zijn? Hoe zien Soest en Soesterberg er in de toekomst volgens jou uit? In de Omgevingsvisie leggen we samen met jou vast wat voor een gemeente we willen zijn, hoe we onze gemeente verder willen ontwikkelen en welke strategische keuzes daarbij horen. Met de Omgevingsvisie dagen we jou uit om mee te denken over onze identiteit en onze ambities. Hoe willen we in de toekomst wonen, hoe willen we gezond oud worden, hoe kunnen onze kinderen onbezorgd spelen, hoe verplaatsen we ons en hoe bereiden we ons voor op een leven zonder fossiele brandstoffen?"

Meer informatie: https://omgevingsvisiesoestensoesterb...

Aukje Treep - Van Hoeckel

wethouder

Duurzaamheid en Milieu - Natuur en recreatie - Vergunning en Handhaving - Infra -Openbare ruimte en Klimaatadaptie - Kunst en Cultuur.