Opiniepanel geopend: Rondje Soest te voet en op de fiets

woensdag 7 november 2018

Met niet al te vaste regelmaat schrijft Gemeentebelangen Groen Soest (GGS) een enquete uit. Dit Opiniepanel staat open voor iedereen die zich wil inschrijven. Afgelopen week is de link naar de vijfde editie van ons Opiniepanel verstuurd aan de deelnemers.

Wil je ook deelnemen? Dat kan alsnog via deze link.

Deze keer is de titel "Rondje Soest te voet en per fiets."

De omgeving van Soest is mooi. We denken dat je, net als wij van mening bent dat we er met ons allen ons best voor moeten doen om de omgeving mooi te houden en waar mogelijk nog mooier te  maken.
Met deze enquête willen we je mening vragen over een aantal mogelijk interessante wandel-/fietsroute’s. Het gaat om de volgende drie routes:

1) Doortrekken van het wandel-/fietspad vanaf de Verlengde Hooiweg, voor-langs de Kleine Melm. Een positieve adviesnota van de gemeente is hiervoor aanwezig. Het enige wat nodig is om dit te kunnen realiseren, is maatschappelijke druk. Die maatschappelijke druk komt bij voorkeur uit de Soester gemeenschap.

2) Het fiets-/wandelpad vanaf de Boerenstreek naar de Wieksloterweg,  parallel aan het bestaande Veenpad. Hierover is vaker overleg geweest met de grondeigenaren. Hier is enige uitruil nodig en ook hier geldt, dat maatschappelijke druk naar de gemeenteraad de realisatie zal bevorderen .

3) Vanaf boerderij Gagelgat aan de Birkstraat naar de Peter van den Breemerweg. Om dit te realiseren moet het reeds aanwezige koepad een openbaar traject worden. Het Gagelgat is al een Toeristisch Overstap Punt en de natuurlijke verbinding vanuit de Korte Duinen naar de Eempolder wordt zo gerealiseerd.

Wij leggen jullie dus plannen voor die, mits de gemeenteraad instemt, uitvoerbaar zijn. Wat vinden jullie ervan?
Natuurlijk is er ook weer ruimte voor eigen input, ideeën en feedback. Als het goed is heb je de vragenlijst binnen 10 minuten afgerond. Bedankt voor je tijd en mening!

Cees Paul

Raadslid