Kunst en Cultuur werkt verbindend en is belangrijk voor ons allemaal

woensdag 16 februari 2022

GGS wil NIET bezuinigen op Cultuur!

Kunst en cultuur draagt in grote mate bij aan het welzijn van onze inwoners, het verrijkt onze samenleving  en versterkt de maatschappelijke betrokkenheid.  Binnen de gemeente Soest wordt cultuur beoefend, gedragen en gekoesterd  door een groot aantal instellingen en individuen. Tijdens de coronacrisis moesten instellingen noodgedwongen hun deuren sluiten en konden culturele activiteiten niet plaatsvinden. De culturele sector is zwaar getroffen en ook daarom zal GGS niet toestaan dat er bezuinigd gaat worden.

GGS wil graag dat er een cultuur-eductieprogramma komt zodat kinderen al vroeg in aanraking komen met kunst en cultuur en daardoor de gelegenheid krijgen om hun creativiteit te ontwikkelen. Om het dorpse karakter te versterken is GGS  een voorstander van publieke concerten vanuit een vaste muziektent, bijvoorbeeld op de winkelpromenade Van Weedestraat.

Soesterberg heeft behoefte aan een centraal gelegen ontmoetingscentrum. GGS vindt dat de gemeente, samen met Soesterbergers die zich sterk maken voor een dorpshuis, moet onderzoeken hoe dit gerealiseerd kan worden. De extra kosten zal de gemeente voor haar rekening moeten nemen.

Cees Paul

06 - 83 65 92 65