De GGS-Witte prijs

vrijdag 30 maart 2018

Harry Witte heeft na 28 jaar feestelijk afscheid genomen van de plaatselijke politiek. De feestelijkheden vonden plaats in de molenkamer op de Eng in het bijzijn van bestuur, leden van GGS, kandidaten en speciale genodigden. Harry werd samen met zijn vrouw Irene vorstelijk opgehaald met een koets getrokken door twee prachtige paarden.

De GGS-Witte prijs

Als medeoprichter van GGS heeft Harry zich met enthousiasme en passie ingezet voor de partij en voor een Groen Soest. Onder zijn bezielende leiding groeide de partij al snel uit tot een van de grootste politieke partijen van Soest. Bij het oprichten van de partij zei Harry het volgende: Toen we in de gemeenteraad kwamen, spraken we af dat we om de twee jaar zouden wisselen, zodat niemand aan het pluche zou blijven hangen. Maar het is anders gelopen." Dat wisselen is inderdaad niet echt gelukt maar Harry heeft laten zien dat je ook als wethouder en raadslid 'zittend' actie kan blijven voeren en met idealisme heel veel kan bereiken.

Als erkenning voor alles wat Harry Wiite voor Soest heeft betekend heeft het bestuur van Gemeentebelangen Groen Soest (GGS) besloten om een tweejaarlijkse prijs uit te reiken aan een actiegroep of individu die zich in de gemeente Soest weet te onderscheiden. De prijs wordt in de oneven jaren uitgereikt en zal bestaan uit een geldbedrag en een kunstwerk. De prijs zal de naam krijgen van GGS en van Harry Witte, De GGS-Witte prijs. Al 28 jaar lang zijn deze twee namen onlosmakelijk met elkaar verbonden en door deze prijs op te dragen aan Harry zal zijn naam ook altijd met de partij genoemd blijven.

De fractie van GGS zal vijf kandidaten voordragen die zich op een bijzondere wijze actief inzetten in het belang van een groen en sociiaal Soest. Bij de beoordeling wordt gekeken naar de wijze van actie voeren en het uiteindelijk doel wat is bereikt. Het bestuur zal in overleg met Harry beoordelen wie van de 5 genomineerden de prijs overhandigd zal krijgen.

Cees Paul

06 - 83 65 92 65