Wim de Kam benoemd als informateur

maandag 26 maart 2018

Voor de komende informatiefase heeft Gemeenteeblangen Groen Soest (GGS) de heer drs. W.P. (Wim) de Kam als informateur voordragen. Wim heeft veel politiek bestuurlijke ervaring vanuit zijn functie als gemeentesecretaris bij verschillende gemeenten. In 2002 heeft hij zijn loopbaan als gemeentesecretaris afgesloten bij de gemeente Soest. Momenteel is hij voorzitter van de Stichting Welzijn Ouderen Soest (SWOS).

Hij is niet verbonden aan onze partij. Dat maakt dat hij naar onze mening zeer geschikt is voor het informateurschap, omdat hij boven de partijen kan staan. Aan de informateur willen we graag de volgende opdracht meegeven:

• Adviseer over een voorkeursvariant voor een te vormen coalitie die rechtdoet aan de verkiezingsuitslag en die kan rekenen op een brede steun in de gemeenteraad.
  • Inventariseer thema’s en aandachtspunten die bij het vervolgproces van coalitievorming relevant kunnen/zullen zijn.

Om deze werkzaamheden te kunnen doen zal de informateur gesprekken gaan voeren met de verschillende fracties. We spreken de verwachting uit dat het advies van de informateur besproken kan worden tijdens een openbare raadsbijeenkomst op dinsdag 10 april 2018.