GGS stelt vragen over De Linde

donderdag 30 november 2017

Omwonenden ervaren veel overlast van het nieuwe dorpshuis De Linde in Soesterberg. Daarom dient Gemeentebelangen Groen Soest (GGS) bij de raadsvergadering van 30 november 2017 schriftelijke vragen in over de kwestie. Ons bereiken steeds vaker berichten dat omwonenden van de Christiaan Huygenslaan in Soesterberg veel overlast ervaren van het nieuwe dorpshuis De Linde. Zij doen regelmatig meldingen van overlast maar hebben niet het gevoel dat de gemeente echt met hen in gesprek gaat.

Omwonenden zouden bijvoorbeeld graag zien dat De Linde open is van 10.00 tot 22.00 uur doordeweeks, en gesloten in het weekend. In april 2017 is echter besloten tot openingstijden van 09.00 tot 23.00 uur in verband met de verhuur van de Linde voor workshops en trainingen.

Volgens raadslid Jan Paauw hebben buurtbewoners al eerder gevraagd om de openingstijden aan te passen, omdat bezoekers en hangjongeren 's avonds en in het weekend herrie zouden veroorzaken. "Het speelt al een hele tijd en ze hebben herhaaldelijk geklaagd bij de gemeente." Afgesproken is om met de gemeenteraad de situatie op een later moment te evalueren en in gesprek te blijven met de omwonenden. GGS wil nu onder meer van het college weten hoe het daarmee staat en wat de wethouder denkt te gaan doen aan de overlast.

De volledige tekst van de schriftelijke vragen leest u hier.

Hans de Koning

Bestuurslid

Ik ben een geboren en getogen Soester. Na een studie economie ben ik voornamelijk in de financiële sector werkzaam geweest. Ik geniet van Soest en met name de groene omgeving spreekt mij erg aan. Ik voelde mij al lange tijd aangetrokken door de standpunten van Gemeentebelangen Groen Soest. Na mijn pensionering heb ik mij in 2013 aangemeld bij de partij en werd bestuurslid. Een functie die ik met veel plezier bekleed.