GGS draagt bij aan NL Doet

maandag 17 maart 2014

Het Oranje Fonds organiseert op vrijdag 21 en zaterdag 22 maart 2014, samen met duizenden organisaties in het land, NLdoet; de grootste vrijwilligersactie van Nederland. Eén van de deelnemende organisaties is de King Arthur Groep die het hele jaar door al met veel vrijwilligers kleinschalige zorg voor mensen met dementie organiseert. Gemeentebelangen Groen Soest levert een bijdrage aan haar activiteit.

Aanstaande vrijdag nodigt King Arthur Groep buurtbewoners uit om een bijdrage te leveren aan het tegengaan van de groeiende eenzaamheid onder ouderen. Onder het motto “Hapje mee eten?” worden gaan 50 maaltijden bereid voor (alleenstaande) oudere buurtbewoners. De maaltijden worden dezelfde dag door vrijwilligers thuisbezorgd.

Het ‘verwenpakket’ dat de King Arthur Groep uitdeelt, zal niet alleen eten, maar ook verschillende andere verrassingen bevatten. Gemeentebelangen Groen Soest heeft de zogeheten ‘onthoudboekjes’ (notitieboekjes) geleverd.