PROTEST VAN 100 BOMEN

vrijdag 9 maart 2018

Op 21 maart gaan inwoners van Soest en Soesterberg hun stem uitbrengen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Er zijn veel thema's die actueel zijn met betrekking tot de natuur. Bouwen in de Eempolder, de natuurbegraafplaats en bomen die gekapt moeten worden om ruimte te maken voor sportvelden.

De bomen willen hun stem laten horen om zo te laten weten dat ze willen blijven staan. Ook komen ze met deze actie op voor de dieren want kappen van een bos zorgt voor onrust en vestoort de ecologisch hoofdstructuur. Uniek voor Soest en zelfs voor het hele land komen er a.s vrijdag meer dan 100 bomen van de Bomenclub bij elkaar. Er staat een grootse manifestatie gepland waarbij de natuur haar stem zal laten horen.

Wij vragen aan iedereen die begaan is met de natuur om deze actie te omarmen en 21 maart te stemmen vóór de natuur.

De opstand van de bomen zal 9 maart vanaf 12.30 tot zonsondergang te zien zijn nabij de atletiekbaan, hoek Wieksloterweg, OZ,10 3766 LS Soest  hoek Dolderseweg.